Αντικλεπτηκο

Παρασκευή, 9 Σεπτεμβρίου 2011

Μονογραμμα (Οδυσσεας Ελυτης)


Ετσι μιλαω για σενα και για μενα

Επειδη σ´αγαπω και στην αγαπη ξερω
Να μπαινω σαν πανσεληνος
Απο παντου,για το μικρο το ποδι σου μες στ'αχανη σεντονια
Να μαδαω γιασεμια κι εχω τη δυναμη
Αποκοιμισμενη, να φυσω να σε πηγαινω
Μες απο φεγγαρα περασματα και κρυφες της θαλασσας στοες
Υπνωτισμενα δεντρα με αραχνες που ασημιζουνε

Ακουστα σ'εχουν τα κυματα
Πως χαιδευεις, πως φιλας
Πως λες ψυθυριστα το ´´τι´´ και το ´´ε´´
Τριγυρω στο λαιμο στον ορμο
Παντα εμεις το φως κι η σκια

Παντα εσυ τ'αστερακι και παντα εγω το σκοτεινο πλεουμενο
Παντα εσυ το λιμανι κι εγω το φαναρι το δεξια
Το βρεγμενο μουραγιο και η λαμψη επανω στα κουπια

Ψιλα στο σπιτι με τις κληματιδες
Τα δετα τριανταφυλλα, και το νερο που κρυωνει
Παντα εσυ το πετρινο αγαλμα και παντα εγω η σκια που μεγαλωνει
Το γερτο παντζουρι εσυ, ο αερας που το ανοιγει εγω
Επειδη σ'αγαπω και σ'αγαπω
Παντα εσυ το νομισμα και εγω η λατρεια που το εξαργυρωνει..

Μονογραμμα
Στιχοι: Οδυσσεας Ελυτης



Δεν υπάρχουν σχόλια: